מצב סיעודי הוא שם כללי, אך מאחוריו קיימים מצבים רפואיים שונים אשר לכל אחד מהם השלכות שונות על החולה ובהתאם גם על בני משפחתו.

בקטגוריה זו באתר ננסה לפרט במעט על מצבים רפואיים שונים, העשויים להוביל לכדי מצב סיעודי, וננסה להציג את הנקודות הרלבנטיות לכל אחד ממקרים אלו. כך לדוגמא, הצרכים הסיעודיים והתפקודיים של חולים בדמנציה (כגון מחלת האלצהיימר), הינם צרכים שונים מחולי COPD אשר הקושי הרלבנטי לתפקודם הינו בעיקרו נשימתי תפקודי. חולים אלו מתקשים בעיקר בביצוע הפעולות היומיומיות, המכונות בפרקטיקה "פעולות ה ADL", כגון ביצוע מעברים, הליכה, רחצה, הלבשה ושליטה, אכילה ושתייה ושליטה על סוגרים. כאשר, מנגד, חולים הלוקים בירידה קוגניטיבית, עשויים לבצע את הפעולות היומיומיות, אך זקוקים להשגחה, על רקע ירידה וקושי ביכולת ההתמצאות בזמן ובמקום, פגיעה בכושר השיפוט וצורך בהשגחה.

בנוסף, ננסה במסגרת נושא זה לסקור מעת לעת מאמרים שונים בנושא זכויות החולים בהקשר של מחלות שונות, כגון זכויות של חולי אלצהיימר ודמנציה, זכויות חולי טרשת נפוצה, זכויות נפגעי ראש, זכויות חולי ניוון שרירים ALS, זכויות חולי COPD, מחלות לב, סוכרת ועוד.

זכויות חולים סיעודיים: מה צריך לדעת?

החשיבות בפירוט ספציפי של כל מחלה תאפשר בתקווה לסייע לכל חולה ובני משפחתו להבין מהן הזכויות המתאימות למצב הרפואי בו הוא נמצא. הזכויות יכולות להיות כאלו הקשורות במוסדות המדינה (כגון המוסד לביטוח לאומי) וכן כאלו הקשורות בביטוחים אישיים של החולה (כגון ביטוח סיעוד לדוגמא).

בנקודה זו, חשוב לנו להדגיש, כי בניגוד גמור לדעה הרווחת, לרשות החולה הסיעודי ישנן לא מעט זכויות, ובין השאר זכויות בענף סיעוד במוסד לביטוח לאומי, הטבות מתשלומי מס בפני פקיד השומה, עזרה ותמיכה במימון הוצאות אשפוז ואף זכויות למול תאגידי ביטוח מכוח פוליסות שנרכשו. לכן, מומלץ לא להקל ראש בדבר ולהתעמק במאמרים המקצועיים שאנו נוהגים לפרסם כאן מעת לעת, ולזכור שאנו כאן עבורכם לכל חידוד או שאלה.

בכל הנוגע למימוש ביטוחי הסיעוד, שזהו עיקרו של פורטל זה, ננסה להכווין את החולה ובני המשפחה, בדבר הדרך הנכונה לדעת מהן הזכויות הרלבנטיות, כיצד לממשן, ואיך ניתן להתמודד מול חברות הביטוח, הן בפנייה ראשונה והן לאחר קבלת עמדת החברה.

חשוב גם לדעת כיצד להתנהל מול חברות הביטוח מבחינה פרקטית. לדוג', חולה אלצהיימר אשר מצוי במצב קוגניטיבי לא תקין, אינו יכול לשוחח או להתכתב עם חברת הביטוח. לפיכך, ישנה שאלה מי יכול לעשות זאת בעבורו (בן משפחה קרוב? אפוטרופוס? מיופה כוח?) וכמו כן, מה חברת הביטוח רשאית לבצע בכל הנוגע ליחסים בינה לבין החולה, כגון בכל הנוגע לבדיקתו בפועל. כמובן, כדאי גם לדעת כיצד נוהגות חברות הביטוח לדחות תביעות של מבוטחים וכיצד מומלץ לפעול במצב שכזה.

מידע חשוב על מחלות שונות והשלכותיהן

על כל אלו ועוד ננסה לענות במסגרת מאמרים שנערוך בקטגוריה זו, תוך שמטרתנו הינה לסייע לחולים המבוטחים ולבני המשפחה לבצע את המהלכים המשפטיים הנכונים על מנת לוודא שזכויותיהם נשמרות, וזאת למען יוכלו להתוות את מירב האנרגיה לדבר החשוב ביותר והוא רווחת החולה, משפחתו, ובריאותם הפיזית והנפשית.

חשוב לציין, כי בכל נושא שבו תיתקלו בדבר מה שלא הובן, או בצורך בסיוע או בעצה טובה, צוות הפורטל נמצא כאן עבורכם, ותוכלו באופן קל ופשוט ליצור קשר בכל שאלה. פורטל סיעו"ד הוקם בדיוק לשם כך, וככל וסייענו לחולה ומשפחתו להשיג את שהם זכאים לו, מבחינתנו עצם הקמת הפורטל הצדיקה את עצמה.

אנו מזמינים אתכם לקרוא את יתר המאמרים בקטגוריה זו ובכלל בכל פורטל סיעו"ד. אין לנו ספק כי אלו יסייעו בידיכם לממש את זכויותיכם, ולכל הפחות, יעניקו לכם מידע בעל משמעות אשר יקל את ההבנה ואת יישום מימוש הזכויות.

אנו כאמור כאן עבורכם, בכל עת, לכל שאלה.

צוות סיעו"ד.

הגעת למצב סיעודי? ייתכן ומגיע לך פיצוי חודשי מביטוח הסיעוד.

פנו אלינו לבירור הזכויות שלכם, או של יקירכם.

    רישום לעדכונים

      רישום לעדכונים